Přehled MotOZ pneu a jejich chování na našich motorkách

Stejně jako ideální motorka pro všechny druhy ježdění, resp. pro adventure vs cestovní vs enduro ježdění, tedy tzv. „Jednorožec / Unicorn“ zatím neexistuje (a pochybuju že někdy vznikne), je také diskuze o ideálních pneumatikách na tyto stroje, opředena mnoha mýty, pravdivými tvrzeními a zaručenými zkušenostmi, nicméně výsledek je pořád stejný. Žádná taková pneumatika – dokonalá na suchu, mokru, na asfaltu, v blátě, v písku, stejně dobrá na velkém i malém stroji, vepředu i vzadu atp. – prostě neexistuje.

Tedy ani my (už) nic takového nehledáme. 😛 Každopádně na internetu včetně Youtube, najdete přehšel rad a tipu, srovnání a listů adventure pneumatik. Jak se postavit k výběru vhodné pneu pěkně popisuje – alespoň podle nás – anglické video z dílny AdventureSpec (TET group). Když shrneme jeho obsah /pozor spoiler alert/, tak je třeba zvážit:

  • Kde budete skutečně jezdit vs NE, kde byste chtěli a třeba i mohli jezdit s Vaší motkou.
    Tedy opravdu si sáhnout do svědomí a říct si, rád bych ale svoje GS za půl míče fakt nepošlu do enduro terénu, maximálně si v létě a za sucha projedu polní cestu.
  • Jaké máte možnosti co se týče rozměrů a co Vám dovolí techničák a ráfky
    To je trochu ‚obvious‘, ale pokud máte TL a chcete obout TT, nebo jak rychlostní index můžete podle techničáku mít, jsou dobré otázky, na které se vyplatí mít odpověď předem nákupy obou pneu, neboť většinou to bude stát více než 5 tis. Kč za obě kola a to už není málo.
A jak se všechno tohle týká nadpisu – Přehled MotOZ pneu a jejich chování na našich motorkách?

Vcelku dobře, protože nechceme přidávat další radu, co a jak proč vybrat. Všechny informace na internetu už máte, co nás však vede ke napsání tohoto článku je naše zkušenost s ježděním MotOz pneu na našich strojích. A tak přesně o této, nepřenositelné zkušenosti, teď budeme psát. 🙂

Co a kdo je MotOZ, co dělají, jak, kde a proč to si najděte sami.
Tady je až přehled vhodnosti jejich pneus podle terénu, což nám přijde jako fajn vstup do tématu.

A k tomu náš přehled, na které motce co vozíme.

Triump Tiger 800 XCAdventure
Yamaha Tenere T7GPS
AJP PR7Rallz
KTM 450 EXCRallz
Honda CRF 300LEnduro 6

Zkušenosti

Tato část je progresivní, tedy vyvíjí se v čase. Jak přezováme/jezdíme/projížíme novými terény v nových situacích, mění se i naše zkušenost, rozšiřuje a prohlubuje znalost a očekávání o každé z pneus. Tedy mrkněte na datum poslední aktualizace a srovnejte rozdíl mezi srovnáním, když jste tento příspěvek četli naposledy.

Adventure

DatumPovrchRoční období/měsícPočasí / Teplota Chování pneu
9/21Asfalt, ITA průmykyLéto / začátek záříPod mrakem / +20 C[+] Celkově na to, jaký ma Adv vzorek drží na asfaltu neskutečně. Náklony nejsou tak dramatické, ale ani nebezpečné. Guma nekope, je čitelná a předvídatelná. Zadní vzorek drží, nesjíždí se tolik jak přední.
[-] Přední guma trpí a vzorek odchazí před očima. Z 80% na 50% během 1 dne. Brždění na předek přidává na tlaku, náběhové hrany středových špuntů odcházejí a dělají hrany. Stav po 3tis. km na asfaltu – pneu šla na 20% a je zralá k výměně.
7/21Drobný písek, písečný prachLétoSlunečno / 35 C[+]
[-]

3 Komentáře




Vložte odpověď

Vaše adresa nebude zvěřejněna. Povinné položky jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..